Cloud

Centrum Edukacji Domowej

Dla potrzeb
Twojego
dziecka!

Centrum Edukacji Domowej

Miejsce przyjazne edukacji domowej

Misją CED jest wsparcie i wyjście naprzeciw potrzebom uczniów uczących się w systemie edukacji domowej w zakresie edukacyjnym i integracyjnym oraz ich rodziców. Chcemy wspólnie tworzyć „dom” dla uczniów i rodziców w edukacji domowej, czyli miejsce, gdzie rodzice i uczniowie są wspierani i wszyscy traktują się życzliwie, bez dyskryminacji.

czytaj więcej

CED

Lokalizacja

Centrum Edukacji Domowej znajduje się przy ul. Koletek 19, tuż obok Wawelu. Doskonała lokalizacja umożliwia nam łatwe korzystanie z wszelkich miejsc wspierających aktywną naukę, które oferuje Miasto Kraków.

Dowiedz się więcej

Centrum Edukacji Domowej

img

  1. Jak w domu

    Zajęcia odbywają się w środy, możemy również umówić się na zajęcia w weekendy – w zależności od Waszych potrzeb. Jesteśmy miejscem, w którym bardziej można poczuć rodzinny klimat niż sztywną instytucję. Poza rozwijaniem zainteresowań i swobodnym przyswajaniem wiedzy, bardzo ważna jest dla nas życzliwa komunikacja i wspólne spędzanie czasu, rozmowy i dyskusje.

  2. Swoboda

    Tematy warsztatów i zajęć są uzależnione od potrzeb naszych uczniów, możemy pójść na nasz sąsiedni Wawel, aby żywo uczyć się historii, możemy wspólnie popracować nad autoprezentacją, porozmawiać o emocjach, stworzyć grupowo plan wydarzeń naszych ulubionych lektur, lub poćwiczyć techniki pamięciowe.

  3. Jesteśmy dla Was

    Możemy również przepracować materiał z edukacji wczesnoszkolnej wykorzystując metodę projektu. Pełna dowolność!

img

  • Wspólne zrozumienie – Chcemy tworzyć społeczność opartą na wspólnym zrozumieniu oraz swobodnym, bezstresowym rozwijaniu swoich zainteresowań i pasji.

  • Wspieranie naturalnej ciekawości dzieci - Chcemy tworzyć społeczność opartą na wspólnym zrozumieniu oraz swobodnym, bezstresowym rozwijaniu swoich zainteresowań i pasji.

  • Wolność - Chcemy tworzyć miejsce bez barier, do którego chętnie się wraca, w którym każdy ma prawo do nauki z własnej woli, bo wierzymy, że właśnie taka forma edukacji jest najefektywniejsza.

  • Integracja i socjalizacja – Jesteśmy miejscem, które wychodzi naprzeciw ważnej potrzebie, jaką jest socjalizacja uczniów – chcemy wspólnie się uczyć, rozwijać, zawierać nowe znajomości, dobrze się bawić w samym sercu Krakowa i tworzyć miłe wspomnienia.

Karina Poźniak

KIEROWNIK CENTRUM

Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej, pedagog, rusycystka, logopeda. Aktualnie prowadzi badania i pisze pracę doktorską na temat edukacji domowej na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Prywatnie żona i mama Irminy. Pracę w szkole rozpoczęła w 2013 roku, regularnie uczestniczy w konferencjach edukacyjnych i szkoleniach. Praca z dziećmi, której celem jest troska o ich prawidłowy rozwój daje jej dużo satysfakcji i daje motywację do dalszego rozwoju. W pracy z dziećmi stosuje między innymi metodę projektu, dzięki której uczniowie mają możliwość rozwijania swoich zainteresowań, jak również samodzielności, innowacyjności i kreatywności. Podczas zajęć stara się motywować dzieci do podejmowania prób. Docenia starania a nie tylko efekty. Skupia się na indywidualnych predyspozycjach a we współpracy z Rodzicami szuka rozwiązań, które są najbardziej efektywne dla każdego Ucznia.

avatar

  • img
    Constance Robinson

    “My daughter has attended 3 preschools all which were good but ChildIt excelled them all. Her teacher Maria is excellent my daughter thrives well and continues to learn more every day”.

  • img
    Jeffrey Sweeney

    “During the art chapter in ChildIt my son has been so engaged and excited. He comes home and teaches our family the artists’ names and speaks about what kind of techniques each artist used. It’s been a joy and a learning experience for all of us”.

  • img
    Chris Rutherford

    “During the art chapter in ChildIt my son has been so engaged and excited. He comes home and teaches our family the artists’ names and speaks about what kind of techniques each artist used. It’s been a joy and a learning experience for all of us”.

  • img
    Tabitha Haak

    “Thank you for being such a wonderful teacher to both us and Nathan. We were so fortunate to have been able to send Nathan to The Preschool Place. We will miss you very much”.

  • img
    Chris Rutherford

    “ChildIt is an amazing place and a wonderful fit to our preferred approach of learning balanced with play time. Our daughter really thrives at ChildIt and the teachers do a phenomenal job encouraging her development. We also really like the parents community and how we connect through our children and the various activities the school organises throughout the year”.

  • img
    Richard Hudson

    “I just wanted to thank you for making my daughter’s transition to New Jersey a wonderful, warm experience. She went from being anxious to comfortable, confident, and happy after just two days with you. She comes home singing and smiling telling of her “great” days at school. We feel so blessed to have found you”.

  • img
    Anita White

    “I know I always say this, but Janet and I still talk about what a great experience the ChildIt was….it will be the foundation of their future”.

  • img
    Margaret Clausen

    “It has been a wonderful year for us with all of our boys at The ChildIt and what fun they have had! The boys love their school, their teachers and their friends. Thank you for the professionalism, nurturing and dedication and the warm welcoming environment every day!”.

  • img
    Jeffrey Sweeney

    “During the art chapter in ChildIt my son has been so engaged and excited. He comes home and teaches our family the artists’ names and speaks about what kind of techniques each artist used. It’s been a joy and a learning experience for all of us”.

  • img
    Thomas Gonzales

    “The teachers are wonderful, the facility is clean and well-structured for preschoolers to learn and play, and the curriculum provides a good balance of preschool math, reading, writing, and art. Our 5-year-old, whose birthday is in August, has absolutely thrived in his kindergarten class, and we give a lot of credit to ChildIt for getting him prepared”.

Wyspecjalizowani nauczyciele

avatar
cloud
mgr Małgorzata Suwaj

DYREKTOR

Jestem członkiem Zarządu Fundacji FALA, absolwentką socjologii KUL, ukończyłam Roczne Studium Menadżerskie ARG w Poznaniu „Nowoczesne Techniki Kierowania i Zarządzania Przedsiębiorstwem” (Certyfikat Menadżera 2001), Program kształcenia trenerów i konsultantów zarządzania w regionie krakowskim MATRIK 1996-1999 (International Certyficate in Training, Learning and Development, Thames Valley University 1999). Jestem prawie góralką z Podhala, większość swojego życia spędziłam poza Małopolską. Jestem inicjatorką i działaczką społeczną, całą aktywność zawodową związałam z III sektorem, zakładanymi przez siebie stowarzyszeniami i fundacjami. O projektach, organizacjach i szkoleniach wiem prawie wszystko. Współtworzyłam ideę Aktywnej Małej Szkoły, jej zasad i sposobu pracy. Świetnie się czuję, pracując edukacyjnie zarówno z dorosłymi, jak i małymi dziećmi, konsekwentnie stosując metody aktywnej edukacji, eksperymentu, doświadczania, symulacji, twórczego myślenia, uczenia się przez działanie itp. Jestem zdecydowanie zwolenniczką pro-społecznego wychowania. A prywatnie jestem miłośniczką kwiatów, górskich wędrówek po łańcuchach, Orsona Carda i Agaty Christie.

avatar
cloud
mgr Karina Poźniak

KIEROWNIK

Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej, pedagog, rusycystka, logopeda. Aktualnie prowadzi badania i pisze pracę doktorską na temat edukacji domowej na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Prywatnie żona i mama Irminy. Pracę w szkole rozpoczęła w 2013 roku, regularnie uczestniczy w konferencjach edukacyjnych i szkoleniach. Praca z dziećmi, której celem jest troska o ich prawidłowy rozwój daje jej dużo satysfakcji i daje motywację do dalszego rozwoju. W pracy z dziećmi stosuje między innymi metodę projektu, dzięki której uczniowie mają możliwość rozwijania swoich zainteresowań, jak również samodzielności, innowacyjności i kreatywności. Podczas zajęć stara się motywować dzieci do podejmowania prób. Docenia starania a nie tylko efekty. Skupia się na indywidualnych predyspozycjach a we współpracy z Rodzicami szuka rozwiązań, które są najbardziej efektywne dla każdego Ucznia.

avatar
cloud
mgr Iwona Tereszczak-Serafin

BIOLOGIA

Jestem absolwentką Uniwersytetu Jagiellońskiego na kierunku biologia. Od dwóch lat również czynnym nauczycielem przyrody i biologii. Od zawsze fascynowała mnie otaczająca nas przyroda, już jako uczennica uczestniczyłam w różnych akcjach związanych z ochroną środowiska. Po skończonych studiach miałam przyjemność uczestniczenia w Konferencji, gdzie prowadziłam prezentację na temat metod aktywizujących, które można wykorzystać podczas lekcji przyrody i biologii. Jestem młodą i energiczną osobą. Cechuje mnie łatwość nawiązywania kontaktów z ludźmi, cierpliwość i wyrozumiałość. Rzetelnie i z zaangażowaniem wykonuję powierzone mi zadania. Przekazywanie wiedzy innym sprawia mi wielką radość i daje możliwość ciągłego rozwoju naukowego. Praca w charakterze nauczyciela przyrody i biologii jest dla mnie zarówno wyzwaniem, jak i nową przygodą – współpraca z dziećmi każdego dnia przynosi nowe niespodzianki, są to młode umysły, w których można rozwijać pasje. Ciekawość dzieci traktuję w kategoriach możliwości, a nie przeszkód. Jestem przekonana, że wspólnie, kreatywnie odkryjemy zagadki przyrody i zdobędziemy nowe doświadczenia. Stawiam na naukę przez obserwację i doświadczenia, dzięki czemu Uczniowie uczą się w jaki sposób odkrywać świat i inne zjawiska. Fascynuję się ewolucją organizmów żywych, zmianami zachodzącymi w materiale genetycznym oraz ochroną przyrody ożywionej i nieożywionej. Lubię podróżować oraz aktywnie spędzać czas wolny.

avatar
cloud
mgr Maja Nowicka

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Jestem absolwentką Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie o specjalizacji praca socjalna oraz Edukacja dla bezpieczeństwa i zarządzanie kryzysowe, a następnie Pedagogikę wczesnoszkolną. Mam 8 lat doświadczenia pracy z dziećmi w różnym charakterze, we współpracy m.in. z krakowskimi organizacjami pozarządowymi. Uwielbiam prace z dziećmi. Nie wyobrażam sobie siebie w innej roli i w innym miejscu. Wspólne działania dają mi wiele satysfakcji i spełnienia. Zawsze marzyłam by pracować w szkole. A tymczasem życie pozwoliło nie tylko spełnić moje marzenia, a nawet je rozszerzyć o tworzenie takiego wyjątkowego miejsca dla dzieciaków jak AMS.

avatar
cloud
mgr Patrycja Krupińska

JĘZYK ANGIELSKI

Ukończyłam pedagogikę społeczną na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie i posiadam Certyfikat Uniwersytetu Cambridge – Proficiency in English with grade A. Mieszkając kilka lat w Wielkiej Brytanii brałam udział w szkoleniach językowych i metodycznych nauki języka angielskiego. Przez ponad 10 lat pracowałam w renomowanych szkołach językowych i wykorzystując Direct Method, zdobywałam doświadczenie w uczeniu dzieci, młodzieży i dorosłych. Najważniejsze w pracy z dziećmi jest dla mnie uszanowanie indywidualnych potrzeb każdego dziecka, okazanie mu szacunku i motywowanie do pójścia „o krok dalej”. Sprawia mi ogromną radość towarzyszenie dzieciom w rozwijaniu ich kreatywności, wyobraźni i kompetencji językowych. Komfortowa atmosfera nauki w małych grupach pozwala na efektywne wykorzystanie metody bezpośredniej (komunikatywnej) oraz aktywowanie różnorodnych predyspozycji i zdolności uczniów. Moje motto w pracy, które towarzyszy mi od początku przygody z uczeniem języka to „żeby uczyć Jasia matematyki, trzeba znać bardziej Jasia niż matematykę”. Lubię poznawać nowych ludzi, podróżować, czytać i słuchać muzyki z różnych zakątków świata. Najchętniej odpoczywam na łonie natury i słuchając śmiechu mojego synka.